Har du problemer med å logge inn? Trykk en gang på "Hellasforum.no" øverst på siden først, så kan du prøve å logge inn igjen. Oppdater bokmerket ditt fra www.hellasforum.net til www.hellasforum.no.

Logg inn med Facebook eller Google!

4 mnd i Hellas. Trenger tips.

Started by Sunniva, 03. Aug 18, 07:53:55

Previous topic - Next topic

Kritios

Da vi var på lang bobiltur i 2016 kjøpte vi reiseforsikring utover standard hos If slik at total forsikringslengde ble ett år.
For det måtte vi ut med snaut 8000 kroner i tillegg til den årlige premien på ett par tusenlapper.
Så det lønner seg å utvide den forsikringa man allerede har hos sitt forsikringsselskap.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Da kan vi ønske deg velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://janneogfrank.blogspot.com/search?q=Kreta

marjana

Sikkert lurt å ringe og spørre forsikringsselskapet man bruker.
Glika i zoi

mouche

Quote from: marjana on 14. Aug 18, 18:56:28

Kanskje, men ikke nødvendigvis! Det er alt for "lett" å tro at det selskapet er det beste/billigste, men erfaringsmessig så er det ofte ikke tilfelle.

Kritios

Ja i og med at man som regel har en god rabatt ved å samle alle sine forsikringer på ett sted så vil jeg tro at det lønner seg.
Men, man kan jo også ofte finne gode "lokketilbud" fra andre selskaper enn der man er kunde, så det er nok lurt å sjekke tre-fire steder.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Da kan vi ønske deg velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:

mouche

Quote from: Kritios on 14. Aug 18, 20:02:54

Ja i og med at man som regel har en god rabatt ved å samle alle sine forsikringer på ett sted så vil jeg tro at det lønner seg.

Det vil jeg faktisk påstå er en myte, dessverre. Jeg har aldri opplevd å komme best ut av å samle alle forsikringer et og samme sted, langt derifra. Samlerabatt gavner selskapet, ikke den forsikrede.

Kritios

Quote from: mouche on 14. Aug 18, 21:39:30

Det vil jeg faktisk påstå er en myte, dessverre. Jeg har aldri opplevd å komme best ut av å samle alle forsikringer et og samme sted, langt derifra. Samlerabatt gavner selskapet, ikke den forsikrede.

Rart.
Jeg har motsatt erfaring. Både hus og biler har jeg fått dobbel pris på ved forsøk på å finne billigere forsikringer andre steder....

mouche

Quote from: Kritios on 15. Aug 18, 21:20:29
Quote from: mouche on 14. Aug 18, 21:39:30

Rart.
Jeg har motsatt erfaring. Både hus og biler har jeg fått dobbel pris på ved forsøk på å finne billigere forsikringer andre steder....

Skadeforsikring er en jungel etter min erfaring og priser/tilbud endrer seg nokså ofte. Av den grunn har jeg tatt meg bryet med en årlig total gjennomgang av alle forsikringer og det medfører at jeg ofte bytter selskap eller kombinasjon av selskaper. Medlemskap i diverse organisasjoner kan gi rabatter, alder kan spille rolle, bosted spiller ofte stor rolle osv Bare som et lite eksempel; har man en båt så spør om pris basert på ditt bosted eller postadresse til havnen båten ligger, kan være stoooor forskjell bare på en slik "liten" ting. Jeg har ved et par aneldninger sagt til folk at la meg gjøre en runde for deg, sjekke dine forsikringer og gi meg 10% av besparelsen jeg kan oppnå. Har vært nokså letttjente penger!
Nå er det ingen regel uten unntak så akkurat nå har jeg alt i Nemi, men allerede i morgen får jeg tilbud fra Tryg så får vi se.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 982
by Heidrun | Today at 08:07:38
Kalymnos evt . Shit, kan bare gjette på en øy av...
Re: Serifos 2019
by Ole | 20. Sep 19, 14:37:06
Bilder fra ferskvannsreservoaret på Serifos, Hora...
Re: Protester mot korttidsutleie/Air BnB i Chania
by Kritios | 16. Sep 19, 10:46:22
Nej, men ägarna av AirBnB sitter och tjänar mi...
Re: Med speed-båt fra Milos til Folegandros
by Ole | 15. Sep 19, 23:28:30
Og noen bilder......
Video fra Serifos
by Ole | 14. Sep 19, 22:03:02
Her er litt video fra Serifos sommeren 2019. Håpe...
Re: "Mine" Kirker, moskeer og klostre 1/10
by kaka | 10. Sep 19, 10:49:29
Fint gjensyn....
Re: Rundt i Kykladene høsten 2019
by Heidrun | 08. Sep 19, 10:40:00
Man kan følge med på båtene på marinetraffic.c...
Re: Kimolos 2019
by Ole | 06. Sep 19, 20:10:10
Litt mer fra Chora....
Re: Video fra Kimolos
by kaka | 04. Sep 19, 10:24:20
Det så veldig vakkert ut, Ole, både strender og ...
Re: Pålogging eller ikke pålogging?
by Frynse | 02. Sep 19, 18:14:37
Takk til Ole for at han holder ut til tross for en...
Re: Noen små glimt fra en liten uke på Skopelos (og Skiathos)
by Katta | 02. Sep 19, 17:30:38
Jeg forstår  ;) ...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas LARDOS, RHODOS
by fila | 02. Sep 19, 08:50:27
I Lardos sentrerer livet seg rundt det brede, trek...
Biltur på Serifos
by Ole | 01. Sep 19, 15:59:53
I sommer ble det litt filming fra bilen rundt omkr...
Re: Hvor er dette? 981 LØST
by Ole | 01. Sep 19, 09:21:23
Det er helt korrekt! Ikke mye som var forandret de...
Re: Kalo mina
by marjana | 01. Sep 19, 07:05:03
Kalo mina September. Fra Lagada på Amorgos....

En guide til øyloffing