Har du problemer med å logge inn? Trykk en gang på "Hellasforum.no" øverst på siden først, så kan du prøve å logge inn igjen. Oppdater bokmerket ditt fra www.hellasforum.net til www.hellasforum.no.

Logg inn med Facebook eller Google!

Skiathos

Started by Michael, 15. Feb 08, 14:09:38

Previous topic - Next topic

brit

NB! Jeg skrev litt feil på turforslaget fra Evangelistria og ned til Megali Ammos. Har nå rettet på det!

Barbro

Flotte bilder og tips :flower: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

brit

Skiathos er full av gode spisesteder og prisene er vel nogenlunde like. Men det kommer jo litt an på hva du velger. Tar du en gyros på hjørnet blir det billig, går du på taverna blir det dyrere.
Nede på Megali Ammos ligger Taverna Thessaloniki, det er jo en opplevelse å sitte der om kvelden og høre på bølgeskvulp og nyte god mat og drikke.
legger ut linken: http://www.taverna-thessaloniki.com/

Går du stranden bort retning byen må du gå gjennom taverna Twilight. God mat og flott plassering ved stranden.
Nede på Megali Ammos ligger også Mira Mare hotell som er et deilig hotell, men personlig er jeg ikke begeistret for maten. Ok. å spise lunsj der, har veldig god tatziki.
Nede i havnen ligger tavernaene på rekke og rad, persolig har jeg ikke erfaring med så mange av dem, men det ligger en oppe i trappen som går opp fra den gamle havnen. Den heter Stamatis og anbefales IKKE!!!!!!!! Litt lenger opp i samme trapp ligger O Batis,nydelig Gresk mat! Du finner også en svensk restaurant  på Skiathos, har spist der en gang og maten var god, men porsjonene små og så blir det litt feil med svensk i Hellas. Bonaparte heter den. Du kommer nok til å få reklame for the Windmill restaurant når du går i byen, men den er veeeeldig dyr og det er langt og bratt opp til den. Fabelaktig utsikt!!!
\"Vår\" taverna er Lyhnari som har veldig god gresk mat. Dimitri forstår både norsk,svensk ,dansk, engelsk og gresk og du får veldig god service. Prisene er vel midt på et sted. Ikke spesielt dyr og ikke spesielt billig. Men du blir mett, det skal jeg love! Du får også  både ouzo og dessert on the house. Vi synes det er den beste på Skiathos...men smak og behag........ Den ligger litt avsides. Men når du går ned bakken fra Akropolis så tar du ikke ned Papadimantis street til høyre ,men fortsetter rett fram,tar første sidegate til venstre og du ser skiltet til Lyhnari et godt stykke opp i gaten.

brit

Quote from: \"Barbro\"Flotte bilder og tips :flower: .

Takk Barbro!

Annlaug

Takk for flotte turtips Brit. Har kopiert alt inn i mitt dokumnet som vi tar med oss nedover når vi reiser 16.september. Liker å utforske litt og se mer enn bare stranden.
Skal i tiden fremover lete etter flere tips i forumet her.

brit

Quote from: \"Annlaug\"Takk for flotte turtips Brit. Har kopiert alt inn i mitt dokumnet som vi tar med oss nedover når vi reiser 16.september. Liker å utforske litt og se mer enn bare stranden.
Skal i tiden fremover lete etter flere tips i forumet her.
Takk for hyggelig kommentar Annlaug!
Håper at Skiathos faller i smak hos dere! :flower:

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 982
by Heidrun | Today at 08:07:38
Kalymnos evt . Shit, kan bare gjette på en øy av...
Re: Serifos 2019
by Ole | 20. Sep 19, 14:37:06
Bilder fra ferskvannsreservoaret på Serifos, Hora...
Re: Protester mot korttidsutleie/Air BnB i Chania
by Kritios | 16. Sep 19, 10:46:22
Nej, men ägarna av AirBnB sitter och tjänar mi...
Re: Med speed-båt fra Milos til Folegandros
by Ole | 15. Sep 19, 23:28:30
Og noen bilder......
Video fra Serifos
by Ole | 14. Sep 19, 22:03:02
Her er litt video fra Serifos sommeren 2019. Håpe...
Re: "Mine" Kirker, moskeer og klostre 1/10
by kaka | 10. Sep 19, 10:49:29
Fint gjensyn....
Re: Rundt i Kykladene høsten 2019
by Heidrun | 08. Sep 19, 10:40:00
Man kan følge med på båtene på marinetraffic.c...
Re: Kimolos 2019
by Ole | 06. Sep 19, 20:10:10
Litt mer fra Chora....
Re: Video fra Kimolos
by kaka | 04. Sep 19, 10:24:20
Det så veldig vakkert ut, Ole, både strender og ...
Re: Pålogging eller ikke pålogging?
by Frynse | 02. Sep 19, 18:14:37
Takk til Ole for at han holder ut til tross for en...
Re: Noen små glimt fra en liten uke på Skopelos (og Skiathos)
by Katta | 02. Sep 19, 17:30:38
Jeg forstår  ;) ...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas LARDOS, RHODOS
by fila | 02. Sep 19, 08:50:27
I Lardos sentrerer livet seg rundt det brede, trek...
Biltur på Serifos
by Ole | 01. Sep 19, 15:59:53
I sommer ble det litt filming fra bilen rundt omkr...
Re: Hvor er dette? 981 LØST
by Ole | 01. Sep 19, 09:21:23
Det er helt korrekt! Ikke mye som var forandret de...
Re: Kalo mina
by marjana | 01. Sep 19, 07:05:03
Kalo mina September. Fra Lagada på Amorgos....

En guide til øyloffing