Logg inn med Facebook eller Google!

Aprildager i Athen

Started by Athina, 20. Apr 08, 01:28:12

Previous topic - Next topic

Athina

Årets første hellastur fant sted fra 5. til 12. april. Besøk hos min bror med familie i Athen pluss en dagsutflukt til Hydra. (Bilder fra denne i en annen tråd). Her er først noen bilder fra travle Monastiraki:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Ole

Utrolig stemningsfulle bilder fra dagliglivet i Athen! Lengsel, lengsel, lengsel...

 :cheers:  :cheers:  :cheers:

Katta

Kjempe fine bilder. Syns jeg hører surret av stemmer, lukter fersk bakverk, kjenner smaken av osteboller, mmmmm.....

Liv

Kjempeflotte stemningsbilder fra Athen.  :cheers:

Nå fikk jeg lyst på jordbær...... :-)

bengalow

Det är så skönt att titta på dina fina bilder, och drömma sig ner till Atén. Om bara drygt en månad skall vi hälsa på därnere igen. Inget år utan Atén-besök!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Athina

Takk for gode ord :flower:
 
Athen er en mangfoldig by, og det er en fryd å gå rundt omkring og bare suge til seg alle inntrykkene :iconbiggrin: og prøve å fange noen av dem med kameraet...

Er det arkeologiske utgravninger man holder på med på Monastirakiplassen, tro? Hele platiaen var avstengt med høye gjerder, og det var den også da vi var der i oktober.

Idag tar vi turen fra Monastiraki oppover mot Arios Pagos. I dette området, Aerides, fant vi en utrolig stillhet og ro midt i storbyen og en herlig atmosfære.

Men først titter vi innom en liten butikk med masse godsaker i fast og flytende form:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Riitta

Tack för visningen Athina :bom:  Man känner ju igen sig på dom flesta ställerna och bara önskar att kunna åka dit snart igen :bom:

Riitta

Athina

Bare hyggelig, Riitta :flower:
En ettermiddag gikk vi oppover Athinas-gaten og fant mange fine fotomotiv i området rundt sentralmarkedet.
I Sofokleous-gaten havnet vi midt oppi noe som minnet om en mix av India- og Chinatown. Et ganske lugubert strøk hvor vi ikke tok sjansen på å fotografere.
Så kom vi over i bydelen Psirri. Her var det kjempemorsomt å kunne gå litt amok med kamera igjen :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Flotte inntrykk fra Aten, Athina. Her har du sannelig fanga opp mange forskjellige stemninger. Spennende å se :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Flotte bilder!!! Så på en liten snutt fra Athen på travel channel igår :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Athina

Takk til Tjorven og Torill :flower:

En kveld tok vi turen til Exarhia, studentstrøket som ligger i grei gangavstand fra Omonia. Dette var et livlig, men likevel avslappet sted. Uformelt og trivelig. Det ble bare ett bilde herfra, antakelig fordi det var mørkt hele tiden vi var der.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

MaFi

Her var det mange gjenkjennende nikk, så takk for titten, Athina! Spesielt bilde nr. 24 var aldeles nydelig i farge og komposisjon... og så de fristende appelsinene og tomatene, da!

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...