Logg inn med Facebook eller Google!

193 eiendommer for salg i Hellas

Started by Admirala, 15. Mar 09, 18:41:05

Previous topic - Next topic

Admirala

Mulig dette er blitt sagt før, men da har jeg altså ikke fått det med meg.
Ser på finn.no at det via den nettsiden er 193 eiendommer for salg i Hellas. kan jo være greit å kikke litt på priser og sånn der for folk som vurderer hus- eller \"hytte\"kjøp!

Se her.

(Til dere som ikke er norske: finn.no er det største norske nettstedet for (blant annet) salg av eiendommer.)
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Tjorven

Her var det bare å la drømmene fly... det er alt jeg har råd til. Penger er ikke alt, men nøkkelen til resten ;)  Men heldigvis er drømmer gratis.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Det er noen tilsalgs på Skiathos og Skopelos også. De er ikke så ofte på Finn.no fordi det ikke er mange norske som har hus der. De fleste som står tilsalgs her er jo orginale greske hus og ikke nyutbygde for turister.
http://www.skiathosproperty.com/residential.html
http://www.angelsgreekislandhomes.com/
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Livsnyteren

Så er par hus der som jeg godt kunne tenkt meg ja :cheers: 700000 euro,pytt småpenger :flower:

Gro

Skopelos Town - 2 Story house with roof terrace Code: A39 ( to sider med bilder på begge)
Her tror jeg nok at jeg skulle kunne ha det godt :)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Mixelite

Quote from: \"kritikos\"Jeg ville aldri kjøpe tomt i Hellas gjennom en norsk eiendomsmegler.

Det sier seg selv at dette blir et ekstra mellomledd og dobbel provisjon!

Er ikke dette å gå over bekken etter vann? Hva i all verden skal du med den norske eiendomsmegleren, FINN?

Finn er ikke en eiendomsmegler, det er et nettsted hvor man annonserer kjøp og salg. Det er heller ikke alle eiendommer som ligger der lagt ut av norske eiendomsmeglere, men ellers er jeg enig med deg. Jeg tror ikke det er noen grunn til å gå over bekken etter vann, som du sier, annet enn at det kanskje er noen som ikke er språksterke og ønsker tryggheten i å ha en norsktalende megler.

Mixelite

Quote from: \"kritikos\"
Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"kritikos\"Jeg ville aldri kjøpe tomt i Hellas gjennom en norsk eiendomsmegler.

Det sier seg selv at dette blir et ekstra mellomledd og dobbel provisjon!

Er ikke dette å gå over bekken etter vann? Hva i all verden skal du med den norske eiendomsmegleren, FINN?

Finn er ikke en eiendomsmegler, det er et nettsted hvor man annonserer kjøp og salg. Det er heller ikke alle eiendommer som ligger der lagt ut av norske eiendomsmeglere, men ellers er jeg enig med deg. Jeg tror ikke det er noen grunn til å gå over bekken etter vann, som du sier, annet enn at det kanskje er noen som ikke er språksterke og ønsker tryggheten i å ha en norsktalende megler.
[/u]

Ingen eiendomsmegler her i Hellas ville overleve uten å snakke godt engelsk!

Det finnes tilsavarende nettsteder her under www.otenet.gr  og www.forthnet.gr

Denne bransjen krever streng autorisasjon! Her i Hellas. De må ha avtale med advokat som er ekspert på å sjekke tomtene for heftelser og byggeklausuler, samt notar som utsteder alle dokumenter. De oppererer med faste provisjonssatser som er spesifisert i kontrakten!

Jeg er klar over reglene, men det er ikke alle nordmenn som føler seg så stødig i engelsk at de vil våge seg på å inngå eiendomskontrakt uten norsk oversettelse. Nå har jeg hørt at selger er pålagt å ha norsktalende tolk tilstede ved kontraktsinngåelse med nordmenn, men likevel. Det får være folks valg om de vil betale ekstra for å handle via norsk megler, synes jeg :)

Mixelite

Quote from: \"kritikos\"Du må tilbake til MINE foreldres generasjon for å finne nordmenn som ikke kan engelsk.[/b]

Med all respekt, nei, det må jeg ikke! Jeg kjenner mange som er såpass dårlige i engelsk at de slett ikke ville gått inn for å forhandle om eiendomskjøp på engelsk.

Barbro

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"kritikos\"Du må tilbake til MINE foreldres generasjon for å finne nordmenn som ikke kan engelsk.[/b]

Med all respekt, nei, det må jeg ikke! Jeg kjenner mange som er såpass dårlige i engelsk at de slett ikke ville gått inn for å forhandle om eiendomskjøp på engelsk.
Jeg kjenner også mange som snakker et heller dårlig engelsk,Mix,både i min egen generasjon,og i generasjonen under meg.
Jeg snakker sjøl engelsk så jeg klarer meg,men ville vært på meeeget dypt vann om det ble endel \"tekniske\" ord og uttrykk med i samtalen..huttetu.
Jeg måtte hatt med tolk :cyclopsani: ...
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Admirala

Det finnes nok mange eiendomsmeglere i Hellas som ikke kan engelsk. I turistifiserte områder er det nok et must, men det er jo ikke alle som vil bo slik. Da jeg lette etter leilighet i Nafplio var jeg innom tre forskjellige eiendomsmeglere, og bare en av dem snakket engelsk.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

egan

Hva må man betale for en ferieleilighet (minimum) på de greske øyer hos en GRESK megler?

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...