Logg inn med Facebook eller Google!

Tur til Naxos 2010, - etter inspirasjon fra Forummedlemmer

Started by kaka, 26. Sep 10, 13:58:43

Previous topic - Next topic

Ole


kaka

Hyggelig, Riitta og Ole  :flower:

Jeg \"surret\" litt rundt i byen, opp og ned gater, lette etter en butikk som lå \"der oppe\" (uten noen nærmere forklaring på hvor langt..), - kom opp til skolen i veikrysset og tenkte jeg hadde gått for langt, osv... (det hadde jeg jo ikke, det var et stort supermarked litt høyere opp).
Jeg fikk min bananniste, og startet på turen, fra kirken der jeg gikk av bussen.
Jeg skjønte etterhvert hva som var beskrevet som disse \"herskapshusene\", selv om de var litt forfalne nå.
Landsbyene lå ganske tett i området, og det var ikke lett å vite når jeg var ute av Chalki, - og inne i Akadimos. Jeg gikk en stund i reting Keramio, litt utenom turbeskrivelsen, men jeg måtte jo sjekke! Der var stien etterhvert så gjengroddd at jeg ga opp, og fulgte boka. Men slike tørre, tette partier kan by på fine ting, som feks tørket frukt
KariK

Tjorven

Åhh, så mye herlig sjarm du finner på din vei, kaka  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Takk igjen, Tjorven. Det er jo noe fint å se nesten over alt.
Jeg fortsatte videre, etter beskrivelse fra turboka, og kom til den nydelige, lille landsbyen KαλòξÏ...λοÏ,. Her ble jeg sjarmert, - ikke minst av en skjønn mann som gjerne ville prate og fortelle meg veien videre til Moni
(og som takket så pent da jeg viste han bildene jeg hadde fått lov å ta av han :cheese: )
På veien så jeg og blomster jeg hadde sett i massevis langs veikanten, og blitt nysjerrig på. Granatepletrærne sto i sin flotteste prakt, og, - det det hele tatt. Denne delen av turen likte jeg godt!
KariK

Anders

mmm... ser jeg har mange grunner til å fortsette med å reise til Naxos...
Tusen takk!

kaka

- du trenger jo ikke gå så langt, vettu. Anders. Har hørt du er rå på disse 4-hjulingene :bounce:
Men, inni KαλòξÏ...λοÏ, bør du nok bruke \"ta podia\".

- og jeg har vel også fått grunner til å resie til Naxos igjen: - alle de turene jeg ikke fikk tatt denne gangen :cheese:
Det er jo så flott inne på øya!
KariK

kaka

- Jeg fortsatte videre, i retning Moni
KariK

Anders

Snadderbilder... og veldig glad hvis du fant noe du likte på Naxos. Følte meg liksom litt \"medskyldig\" for at du reiste dit :-)
Og skjønner jo av alle disse \"turbildene\" som legges ut at eg må stumpe røyken og finne frem kartet...

Tjorven

Fasinerende steinbygging i murer og vegger. Flere enn meg som er \"stein-toillat\" ser jeg  ;)  Jeg bleogså sjarmert av de koselige fjellbyene på Naxos, selv om jeg ikke kommer på navnene akkurat nå.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kari

Tusen takk for flotte bilder og fortellinger. Jeg har tydeligvis mye igjen av Naxos. Herlig.......................... håper på mer.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

kaka

Takk tilbake, Kari, Tjorven og Anders.
Jeg fant absolutt mye jeg likte på Naxos, og da spesielt på disse turene til landsbyene og områdene inne på øya. Jeg er fortsatt takknemlig for alle som \"presset meg\" til å tørre å ta turen, for jeg koser meg med minner og med bildene (og tenker stadig på hvor jeg skal dra neste gang jeg er der). Det er jo moro at noen av dere gamle travere også ønsker å se mer av øya :cheese:
Disse steinene, ja, Tjorven. Jeg synes det er så mye vakkert spill i de, - og fascineres av samspill mellom stein og de som har arbeidet med de. (Sønnens kommentar, da jeg sendte et \"hvitt og blått bilde\" fra gamlebyen: \"Nydelig! -men du savner vel de sandbrune steinhusene?  :cheese: )
- Og, det kommer flere bilder, ja, både av steinkirke, landsbyer, blomster i veikanten mm.
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...