Logg inn med Facebook eller Google!

Atlantis hotel og studios på Kalymnos

Started by millasin, 16. May 11, 22:18:20

Previous topic - Next topic

millasin

For et flott forum. Jeg har lært masse ved å lese her inne, og nå sender jeg mitt første spm ut til dere. Vi har tidligere feriert mye i kykladene, og er nå klare for å utvide horisonten. I år reiser vi med tre barn fra 3-17 år; Kos-Kalymnos-Patmos-Kos 7-24 juli.  Jeg har sendt en rekke forespørsler om studios/hotel. Fikk svar fra Atlantis hotel og studios på Kalymnos. De skal ha 55 euro for  to rom (2 og 3 senger)Det syntes jeg var velig rimelig, og lurer derfor på om noen av dere har erfaring med Atlantis? Bør vi slå til fort? Tidligere har vi funnet rom når vi har kommet ned, men siden vi er fem i år, og yngste er 3 år tør jeg ikke annet enn å forhåndsbestille.

Er også veldig åpen for forslag på både Kalymnos, Patmos og Kos. Vi ser for oss en ferie med \"litt av hvert\" .Gjerne en uke med familiedrevet sudios, og en uke med et lite basseng i nærheten. Vi er ikke så kresne, men verdsetter høyt gjestfrihet. I og med vi har med ungdommer planlegger vi en uke i Skala, og noen dager i kos by. (tror vi da)Er veldig takknemlig for svar fra dere Hellas eksperter-

Anders

Dette er vel Riitta sitt bord? Hun som liksom er Kalymnos-eksperten her :-) Men 55 euro for to rom hadde jeg slått til på uansett...

Tjorven

Enig med Anders. 55€ for to rom, OG i høysesongen er det ingen ting å si på   :thumbright:   Prisene kan variere veldig på steder med samme standard, og det trenger slett ikke bety at det dyreste er best.
Jeg har ikke vært på Kalymnos, men Riitta kommer nok med et svar her, tenker jeg.
Og Xristina er jo Kos-eksperten.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

Hei Millasin, velkommen i forumet!. . Ser at hotel Atlantis er i Myrties på Kalymnos. Da bodde jeg rett ved!.Prisen på bostedet er bra!  Myrties er et lite vakkert sted ved havet, stranden rett ved. Det er et lite tettsted like i nærheten  som heter Masouri, bare fortsett hovedveien et lite stykke - så er man der. Disse stedene har vel egentlig vokst sammen.. .   Jeg har selv feriert akkurat der for noen år tilbake og likte meg svært godt!!.Vil mer en gjerne tilbake!.  Hela øya er en \"perle\". Porthea, hovedbyen er veldig sjarmerende!. masse små smug, m.m.  Svært god mat på Kalymnos!!. Kalymnos har en bitteliten naboøy, Telendos, dere kommer sikkert til å ta en av de små båtene over dit, og det er ikke lange turen!!. , Der er det noen fine strender og et par gode tavernaer!.
 
Kos øy ha jeg bare landet på/flydd hjem til Norge fra , så her må andre gi deg tips.  

Patmos har jeg vært på, men kun et dagsbesøk fra Samos. vakker øy det også!!.På Patmos har de et stort kloster \" Johannes klosteret. Det er flott å besøke \"grotten\" der Johannes skrev \"åpenbaringen\", og ellers gå rundt i klosteret. Skala, øyas viktigste by er veldig fin!.

Bra valg av øyer!!. Riktig god tur!

kalymnos

Se øverst på siden i forumet, der er det en på Kalymnos.
Denne har veldig bra beliggenhet, eies å drives av Thassos som er norsk/gresk og jobber som tannlege på sykehuset.
Ellers har jeg vært på Kalymnos I mange år, men pleier å overnatte borte i Myrthies på Avra. Men der er det ikke så store leiligheter.
Du kan også prøve å ringe Alexis på Smugggler\'s bar & restaurant.
Tlf:+30224348508
Ved siden av han er det to eneboliger som er til utleie. Dette har veldig bra  standard og beliggenhet. To etasjer med 2 soverom,bad, kjøkken , stue, vaskemaskin (mulig og overnatte på stuen) og en flott veranda med utsikt mot havet og Telendos. (sjekk event om det fremste huset er ledig)
Tror det ligger på rundt 80-90 euro for hele huset pr.døgn.
Husker ikke navnet på stedet, men det vet Alexis da det ligger vegg i vegg med restauranten hans.
Vi reiser ned nå den 27.mai  :bootyshake:
malerkurs på Kalymnos

Riitta

Atlantis har jag aldrig bott på,men känner folk som har gjort det och har trivts utmärkt. Ett trevligt familjehotell med fantastisk utsikt över Telendos :icon_smile:

Riitta

millasin

Tusen takk for mye verdifull informasjon. Nå gleder vi oss bare enda mer. Halve gleden er jo å planlegge ferien. Skal ringe Alexis i morgen og forhøre meg, av nysgjjerighet. Atlantis holder av to rom til oss ut uka. De er raske på å svare, og yter veldig service syntes jeg.

Tzasiki

Tror faktisk at det var hotel Atlantis jeg og min kjære bodde på, dette for en del år siden, men det ligner veldig når jeg ser bilder av det på \"nettet\". hvist det var det, hadde det da et annet navn.. Kalymnos frister nå....

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...