Logg inn med Facebook eller Google!

Georgioupolus?

Started by Renate, 02. Mar 12, 15:44:52

Previous topic - Next topic

Renate


Noen som har kjennskap til dette stedet? Tenker å dra til Kreta. Her har vi ikke vært før. Vi er to voksne og et barn på 2 år. Vi er ikke ute etter en typisk "plastikk-plass" der det ikke finnes NOE autentisk, men ser gjerne at det er noen gode bosteder og noen tavernaer å velge mellom. I Apollos reisekatalog lover de nemlig at dette stedet er genuint gresk, mens på ei gresk nettside står det at Georgiouplpus er en ren turist-by. Er det forresten noen som har erfaringer fra Hotell Romantika som Apollo har?

Tirokafteri

Jeg har bodd her to ganger og likte meg veldig godt. Det er ikke et partysted (de hadde en shuttlebuss mellom landsbyen og et diskotek). Jeg vil si det passer fint for barnefamilier, perfekt sandstrand med "våt" sand så det er enkelt å bygge sandslott ;)
Det er ikke kjempemange spisesteder og butikker der så kan kanskje blir litt stille...? Vi har leid bil og tatt buss til Chania og Rethymnon begge gangene vi har vært der og på den måten fått litt av begge deler (ro/liv).
God tur og lykke til med valget  ;)

Anita

Noen venner av oss var i Georgioupolis sist sommer og de var veldig fornøyd.

Vi ble nysgjerrig på stedet så da vi var nede i Chania i august i fjor, leide vi bil og kjørte bort til Georioupolis. Vi fikk et veldig godt inntrykk av stedet og neste gang vi reiser nedover til Kreta kommer vi til å bestille hotell der.

Lykke til med valget  :D

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

eirasol

20. May 12, 23:01:28 #3 Last Edit: 20. May 12, 23:03:44 by eirasol
Hei :-)

Vi var innom der en tur da vi var på Kreta forrige uke. Etter en formiddag i Retyhmno stoppet vi der for å bade litt. Vi strevede faktisk litt for å finne vien ned dit, altså av "New nationalt road" som de kaller hovedveien. Men nå er vi litt surrete når det gjelder slike ting. Men da vi endelig fant den rette vein ned, søm førte oss til stranden, så ble vi ikke skuffet! Vi kørte gjennom sentrum hvor det var noen tavernaer og butikker, riktig koslig, ikke stort men nok for en roig familiferie vil jeg tro. Vi parkerte i enden av stranden, på en parkeringsplass like ved kapellet som ligger ute på en molo, nydelig, Der fikk vi leie tre solsenger for fem euro og da inkl 3 glass ferskpresset appelsinjuie. Det må være den beste handelen på solsenger vi noen gang har gort på Kreta. Kan jo ha en sammenheng med at det var litt sent på dage, ca kl 17.00. Men men, vi koste oss i en god stund, og stranda der var veldig fin den,  men tror nok den er finere utenfor sentrum, øst mot Rethymno, hvertfall så det slik ut da vi kjørte forbi der. Så er det ikke så langt til Kournas innsjøen, hvor en kan leie pedalbåt. Elva derfra renner ut rett på andre siden av parkeringsplassen i enden av stranden jeg nevnte. Ligger mange fiskebåter ved elvemunningen. Det er også en rideskole/utelei rett i nærhetne, Zoridas tor jeg den heter. Det kan jo  være gøy dersom barna er i rette alder/har interessen, men deres er jo to så kanskje litt liten for det. Men så er jo beliggenheten mellom Rethymno og Chania veldig bra, nesten midt i mellom, så kjekt å ta en busstur/biltur til en av byene en dag dersom en vil det.

Jeg kunne godt tenket meg å feriert der utifra det jeg så da vi var der de timene, men ville da hatt leiebil slik at en kunne farte litt rundt på egenhånd. Flere spennede landsyer i fjellene rett ovenfor Georgioupolus.

Håper dere finner ferien dere vil ha:-)
Christos anesti

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...