Logg inn med Facebook eller Google!

Til Naxos for første gang med barn, hvilket hotell anbefaler dere:-)

Started by Thine, 16. Sep 12, 20:55:28

Previous topic - Next topic

Greece-Traveller

En årsak til å anbefale Agios Georgios er også at stranden er langgrunn, og sånn sett er mest anbefalt for barnefamilier. Men - dette er jo også avhengig av hvor gamle barna er.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

filhellener

Quote from: Anders on 19. Sep 12, 07:19:20
Skal ikke blande meg så mye borti dette, det tør være kjent for de fleste forumister hvilket forhold jeg har til Naxos :-) Men "sånn i farten" kom jeg til å tenke på Mykonos by... og Thira... og Oia... og Naoussa... og og og... Antiparos fx?
Og kan være enig i at Prokopios er et bedre valg med små barn


Alle kan vel "blande" seg her, Anders  :)
- jeg tenkte at Thine  kunne få litt "motvekt" til den "hyllesten" så mange her i Forumet gir Naxos by!
Om hun, som dere, kommer til å elske Naxos by får vi vite etterhvert  :)

Jeg gjør ikke det, er det ikke bra at vi har forskjelling smak?
Chora, Andros feks, d e r  likte jeg meg virkelig godt   :hjerte: - og - jeg synes alltid det er vanskelig å gi andre tips / anbefale øyer/steder :)

Og, Anders - jeg "kjøper" det du skriver, jeg og k u n n e  kommet på andre byer som er like mye, eller mer, "turistifiserte" enn Naxos by  ;)

- m e n, siden jeg siterte Greece Traveller, og  han anbefaler b y e n , og beskrev Prokopios m fl som "bygget" opp for turisme, og at tavernaene der var preget av det, u t e n å nevne at Naxos by også
er virkelig preget av turisme og turister, skrev jeg det slik!

- og alle som reiser til/ innom Santorini og Mykonos tror jeg v e t hva som venter dem , selv liker jeg små porsjoner ( 2 - 3 dager) på disse øyene, og Naoussa liker jeg veldig godt  :) - mens altså Naxos by....... ;)

Det er ikke alltid vi, eller i hvert fall ikke jeg, kan sette ord på akkurat h v a som gjør at man liker et sted og ikke et annet  :)
Jeg ønsker deg en fortsatt deilig ferie i d i t t , og m a n g e andres  PARADIS , Anders  :sol: :hello:
Kari

Anders

Er ikke hårsår  ;D
Skal lete litt etter motiver som forteller hvorfor jeg syns Naxos by er veldig bra, men jeg forventer jo ikke at hele verden skal dele min oppfatning  ;D

Greece-Traveller

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Thine

 :D herlig å lese innleggene deres. Forventningene til å reise er utrolig store nå :D.

Vi har et vennepar til som nå har bestemt seg for og være med oss. Vi har da tilsammen med oss 5 barn fra alderen 4-14 år.
Klarer fortsatt ikke å bestemme oss for om det  blir Spiros hotell eller om vi skal velge å bo litt lenger utenfor byen.
Halve reisen er jo å lese seg opp på de stedene man skal til og dette forumet er virkelig et funn for meg :D. Har tilbragt mange timer "her inne" siden jeg oppdaget forumet :--

Anders

Med så små barn tror jeg vel kanskje at Prokopios/Anna er en bedre løsning ja... og "fyll" på Naxos har jeg ennå ikke opplevd... det meste stenger ned (stenger iallfall dørene!) før midnatt, så her er ganske så rolig utover kveldene. En annen sak er at det er fullt mulig å "vende kappen etter vinden"... skulle det være en litt blåstrig og bølgefull dag på Prokopios så blåser det sønnavind og da kan man ta turen inn til Ag.Georgios i byen og oppleve fullstendig flatt hav (likseså motsatt)

Thine

Hei igjen:), da er flybilletter til santorini med norwegian i boks. Kjøpte på tirsdag da de ble lagt ut. Kr 9200,- for 4 stykker. Eneste minuset er at vi lander kl 04.00 på natten. Er det noen som har et forslag til billig overnattingssteder med hyggelig frokostutsikt før vi tar båten til Naxos? Vi lurer også på å ta 2-3 netter på hjemveien i Santorini for å oppleve denne øya også. Hvor bør vi bo da? Vi skal være borte i 17 dager totalt:). Har fått et godt tilbud på et forholdsvis nytt hotell på Naxos, agia Anna, Summer Dream Hotell II. Noen som kjenner til hotellet og beliggenheten? Er det gåavstand til agios Prokopios fra Agia Anna? Har forstått det slik at Agios Prokopios er mere charmerende enn Agia Anna.
Vi gleder oss til denne ferien:). Og i mellomtiden bruker jeg mye tid her "inne" og koser meg med andres feriefortellinger/opplevelser og flotte bilder!

Greece-Traveller

Du finner vurderinger av hotellet her på TripAdvisor:

http://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserReviews-g189431-d1830197-r80530050-Summer_Dream_ll-Naxos_Cyclades.html

Avstanden mellom Agios Prokopios og Agia Anna er bare 5 minutters spasertur.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Thine

Hei igjen Greece traveller, jeg ser at du har tatt bilder blant av hotel Agios Prokopios. Vi har fått pristilbud fra de også, 130 euro pr natt for leilighet med to rom i slutten av juli. Er dette en grei pris for et enkelt tre-stjernes hotell? Ser at de har fått mange flotte anmeldelser på Tripadvisor.

Anders

Jeg syns det var dyrt... men så er jeg vant med å reise en eller to... prisleie 60-80€ burde være mulig å få til. Og det der med stjernene skal du ikke legge for stor vekt på...

Thine

Hei Anders, takk for svar:)

Vi har fått tilbud om 90 euro pr natt på Summer Dream Hotell, men så så jeg at hotellet bare har 2 stjerner. Og du har rett i at jeg har lagt meg opp i hvor mange stjerner hotellene har. Det er jo antall stjerner man ser etter hos charter-selskapene for å være sikret bra bosted. Men, jeg skjønner at vi kan tenke annerledes når det gjellder små privateide hoteller. Og det er akkurat det vi er på jakt etter. Rene, sjarmerende små hoteller med hyggelige eiere:).
Jeg regner med at agios Prokopios hotell kan tà høyere pris pga deres gode omtaler. Er veldig usikker på hva vi skal velge. Pris er viktig for oss. Vi skal være borte lenge og skal også ha 3-4 netter i santorini.

Greece-Traveller

Når du skal være på et sted over lengre tid er det verdt å diskutere pris med eierne.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...