Logg inn med Facebook eller Google!

Steder å drikke sin ouzo i Athen

Started by Ole, 21. Feb 13, 17:11:50

Previous topic - Next topic

Ole

18. Dec 16, 21:17:35 #72 Last Edit: 01. Jan 18, 13:26:42 by Ole
Krasopoulio tou Kokkora
Også denne gangen ble det en tur til Krasopoulio tou Kokkora i Psirri. Jeg måtte bare få bekreftet inntrykket mitt fra mai, og Krasopoulio tou Kokkora skuffet ikke. Her var mye folk og mat og stemning var upåklagelig! Anbefales fortsatt! :)

anemos

20. Dec 16, 00:37:05 #73 Last Edit: 29. Jan 17, 16:16:20 by anemos
Ambrosia Restaurant

Rakk ikke å dra innom mange steder da vi kun var i Athen én dag, men jammen traff vi godt. Skal sies at vi ble tipset av romverten vår..

Varme og slitne etter endel timers reising fra Paros slo vi oss ned på "Ambrosia". Dette er et "grillhus" som ligger svalt plassert i en slags hage i Drakou Street, og passet derfor oss ypperlig. Det hjalp i tillegg med en stor kald en, som skulle vise seg å være en svært rimelig 1liter med Mythos. Gyrosen smakte fortreffelig, og oppkuttet vannmelon to-go rundet av en fin opplevelse.

Her serveres alle de typiske greske rettene, og det til en god pris. "Lokalt" og upretensiøst, og ligger bare få minutter fra Sygrou-Fix stoppet. Anbefales.

Nb: Ouzo serveres også her  ;)




Ole

12. Jan 17, 19:14:07 #74 Last Edit: 29. Jan 17, 13:44:19 by Ole
Omonoia
Ved Omonia-plassen ligger Omonoia. Dette er et serveringssted som har både fastfood og litt mer avanserte retter. Jeg skulle bare ha en liten lunch, så jeg tok sjansen på en pølse-gyros. Dette hadde jeg ikke smakt før, og det falt absolutt i smak! Det var faktisk så bra at jeg oppsøkte samme sted dagen etter og spiste akkurat det samme! :) Omonoia anbefales hvis man er i området. Det var lite folk her og minimalt med trafikkstøy.

Ole

15. Jan 17, 12:02:53 #75 Last Edit: 29. Jan 17, 13:44:44 by Ole
Taverna Plaka
I Plaka ligger Taverna Plaka. Flere forumister har vært her, og litt tilfeldig satte jeg meg ned der. Det var god plass på alle tavernaene i området og etter et kjapt blikk på menyen var valget tatt. Jeg har ikke prøvd Taverna Plaka siden 2007, så det var på tide med et besøk igjen. Maten (kalv) var ypperlig og servicen god. Det var litt stusselig å være (nesten) eneste kunde, men slik er det av og til.....

Ole

29. Jan 17, 13:23:11 #76 Last Edit: 29. Jan 17, 13:45:06 by Ole
Oinopoleion
I Psirri ligger Oinopoleion. Dette er en typisk gresk restaurant/taverna med servering både ute og inne. Jeg satte meg ned der en ettermiddag i november (2016) for en bedre lunch. Oinopoleion svarte til forventningene! Maten var god og betjeningen hyggelig. Anbefales!

Ole

Krasopoulio tou Kokkora
Mitt favorittsted i Psirri og muligens mitt favorittsted i hele Athen! Hit blir det mange turer i årene fremover!


kari

Det matbordet var fristende :-)
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Heidrun

Mange herlige Mythos og ikke minst Ouzo å skue på bildene Ole. Tror jeg må ta meg en tur til Krasopoulio tou Kokkora litt senere i år. Må besøke min halvdel av en Gresk familie på min mors side snart i Athen
Yamas til livet og til

stein

24. Sep 18, 20:36:38 #80 Last Edit: 24. Sep 18, 21:14:55 by stein
Krasopoulio tou Kokkora og Psirri

En lørdag formiddag for er par uker siden dristet vi oss utenfor våre kjente omgivelser og inn i Psirri  :o 



WOOOÆÆÆH  ???

Men hva møtte oss bare 100 meter fra tjas og mas omkring  Monastiraki? En svært rolig bydel med hyggelige tavernaer og barer.
Vi var på jakt etter anbefalte Krasopoulio tou Kokkora. Den var grei å finne og vi bestilte bord for kvelden til mannskapet. Utpå ettermiddagen ble det torden og regn, men det ga seg før middag. Og.....vi ble ikke skuffet. Veldig hyggelig og veldig god mat.

Kuben er løst, vinen drukket, maten spist og antakelig ble også en god del ouzo drukket.

Anbefales  :)

Takk for tipset, Ole.

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Ole

Se der ja! Hyggelig at stedet falt i smak! Maten er god og gløggen man får etter maten setter en nesten i julestemning! :)

Admirala

Interessant tråd med mange gode anbefalinger, selv om det for mitt vedkommende går mer i "ena tetarto lefko krasi" (en kvart kilo hvitvin) enn ouzo.

Nå skulle jeg ønske at jeg hadde tatt bilde og notert navn på "mine" vin- og ouzo-steder i Athen. De fleste ligger utenfor selve bykjernen, de frekventeres av alt fra dresskledde gamlinger med hatt til langhåra hasjrøykere, alkoholen koster en euro eller en-og-en-halv, og så får vi fat med pikilia (fingermat) i tillegg. Vi kommer alltid i snakk med noen, for grekerkjæresten er kontaktsøkende og jeg er blond og blåøyd  8) Jeg skal uansett notere ned noen av stedene her, alltid kjekt å prøve noe nytt!
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...